2014. december 2., kedd

Ki volt a Mikulásom? Mi a Mikulás eredete?

 
Saint Nicholas, Mikulás ábrázolás 1810-ből.Forrás: hu.wikipedia.org
Gyermekkorom egyik legszebb élménye volt évekig a Mikulás,aki ajándékokat hozott ,a kipucolt, kibokszolt csizmámba tette.Olykor még a csilingelő hangokat is hallottam,de nem mertem kimenni , nehogy megzavarjam  a Mikulást.Nagy volt az örömöm,mert olyan ajándékokat hozott, melyet megírtam neki.

A kíváncsiságom nagy volt,mert szerettem volna ha egyszer láthatnám a Mikulást.Meglestem. Ki volt a Mikulás?Nagy meglepetésemre nem volt más mint a nagyapám.Elsírtam magam,mert nagyon csalódtam.Nem lehetett megvigasztalni . Soha többet nem hittem a Mikulásba.Nagyon rosszul esett az átverés,de ezt teszik mindenhol a világon ahol a gyerekek várják a Mikulást.

Mi az eredete a Mikulásnak? "Wikipédián ezt olvashatjuk : Szent Miklós története és hagyománya a Legenda aurea-ban fennmaradt legendakincsből épült fel. A szent legendája szerint a püspök városában egy szegény embernek három lánya volt, akiket megfelelő hozomány hiányában nem tudott férjhez adni. Így az a sors várt rájuk, hogy hajadonok maradnak. Miklós a myrai püspök elhatározta, hogy segít rajtuk, de szemérmességből vagy szerénységből ezt titokban tette. Az éj leple alatt egy-egy arannyal telt erszényt tett a szegény ember ablakába." Teljes cikk : hu.wikipedia.org

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése