2014. szeptember 28., vasárnap

Hegyközcsatári Cigány-hegyen

Gyermekkorom legszebb emlékei közzé tartozik a hegyközcsatári Cigány-hegy. Ide kötnek az emlékeim,mert itt éltem.Egyik legszebb évszak volt az ősz.Kiről kapta a nevét? Orendt Mihály megírta a Hegyközcsatár 800 éves című könyvében : "Egy ősi csatári család után kapta a nevét. Czigány Istvánnak a református egyház első születési anyakönyvi bejegyzései szerint 1730. november 27-én fia született, akit ugyancsak Istvánnak neveztek el. A család a 18-19 század bejegyzéseiben végig jelen van. Forrás : hegykozcsatar.lapunk.hu

2013 szeptemberben hazalátogattam a szülőfalumba a romániai Hegyközcsatárba,mely Nagyváradhoz 15 km-re található.Az egyik úti célom a Cigány-hegy volt,mely közelében nőttem fel.Nagyon sok szép gyermekkori élményem köt a Cigány-hegyhez.A Cigány-hegy híres volt a szőlőiről, a gyümölcsfáiról és nem utolsósorban a dolgos csatáriakról,akik művelték a Cigány-hegyet.Sajnos ma már csak hírmondója maradt a régi Cigány-hegynek.Jelenleg van néhány gazda akik széppé varázsolják a Cigány-hegyet.Milyen a Cigány-hegy 2013-ban?Nekem nagyon tetszik ma is ..Mit láttam ? Nézze meg a fotókat '


































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése