2014. október 14., kedd

Miért nem tudok angol nyelven?

Megnézve a blog statisztikát , felvetődött bennem egy kérdés : Miért nem tudok angol nyelven? A válasz : nem tanultam eléggé a nyelvet,pedig megpróbálkoztam az angol nyelv tanulásával.
Moldoveanu.jpg 
Moldoveanu-csúcs.Forrás: hu.wikipedia.org 

Történt az 1980-as évek elején hogy két csatári barátommal meghódítottuk a Fogarasi-havasokat. Voltunk a Moldoveanu-csúcson is.A Fogarasi-havasokban fogalmazódott meg bennem az angol nyelv tanulásának az igénye,mert láttam milyen jól lehet kommunikálni.Több nemzet turistái voltak a Fogarasi-havasokban.Angol és német nyelven beszéltek egymással . Milyen jó nekik ' Milyen jó volna ha én is tudnék angol nyelven beszélni '

A tervemet a hazajövetel után megvalósítottam.Kerestem az angol nyelvtanfolyamokat kezdőknek. Az egyik klubnál kezdődött egy angol nyelvtanfolyam kezdőknek.Befizettem.Kaptam egy tankönyvet és vettem hozzá szótárt is.Elkezdtünk hetente kétszer járni a tanfolyamra.Eltelt néhány hét és azt tapasztaltam,hogy egyre több angol szót ismerek és tudok néhány mondatot mondani angol nyelven.

Nehéz volt a tanfolyam ,mert román nyelven volt megtartva,mely több nehézséget okozott nekem.A főnököm megtudta,hogy járok angol nyelvtanfolyamra.Figyelmeztetett arra,hogy nem jó ha az angol nyelvet tanulom,mert a Szeku rám áll.Lehet szökni akarok.Volt egy hatásos módszere : többször tett a délutáni váltásba.Nem tudtam részt venni a tanfolyamon. Mi lett az eredménye?Nagyon lemaradtam a többiektől és feladtam.Néhány év múlva a több száz angol szóból a többségét elfelejtettem.

1989 után nagy lehetőség nyílott nekünk.Aki akart megtanulhatott angol és más nyelven.Elmehetett bárhova ,ha tudott nyelveket.Próbálkoztam ugyan az angol nyelv tanulásával,de nem sok sikerrel.Az első számítógépem kezelése közben vissza emlékeztem bizonyos angol szavakra,melyeknek hasznát vettem.Jó volna ha a haladók szintjén beszélném az angol nyelvet.Milyen jó volna ha angol nyelven tudnék írni,mert angol nyelven nagyon sokan értenék a blogomat.Statisztika szerint többen olvassák a blogot angol nyelven,mely nagy elismerés.A Google fordítót nem minden esetben lehet igénybe venni.Milyen jó volna ha a szülőföldemről angol nyelven is tudnék írni ...'


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése