2015. július 10., péntek

Virág helyett id. Mészáros Imrének ...

Kedden este nem tudtam szóhoz jutni amikor olvastam a gyászhírt : "Megdöbbenve értesültünk a szomorú hírről, id. Mészáros Imre zenész, jóbarát, jószomszéd, jó ismerősnek hétfőn hirtelen megállt a szíve, visszaadta lelkét a Teremtőjének." Tóth Zsigmond Facebook oldalán olvastam.Gyorsan megkérdeztem igaz a hír.A válasz igen volt.
 
Fotó : Tóth Zsigmond

Könnyes szemmel emlékeztem vissza Imrére,akiről nincs rossz emlékem.Osztálytársak voltunk az első osztálytól a nyolcadikig.Nagyszerű emberek voltak a szülei.Imre jó tanuló és segítőkész volt mindenben.Az egyik erőssége a zene volt.Nem véletlenül volt Éles tanár úr kedvence.Mindent eltudott énekelni.Sokat szerepelt az iskolai ünnepségen. 1972-ben végeztük el a nyolcadik osztályt.Mindannyian kirepültünk az életbe.Ki erre, ki arra.Váradra költöztem,de sokszor találkoztam Imrével Csatárban.Ismertük egymás életét,mert abban a rendszerben ,melyben éltünk volt még emberség,szeretet.Volt egy családias légkör vagy szellem.

Imrét meglegyintette a szerelem, Varkucs Gizella személyében.Nagy szerelemből ,esküvő 
lett.Majd két fiú született,akiket nem nagyon ismertem.Imre és Gizella példás házas életet éltek.Imrének a második szerelme a zene volt.Több helyi zenésszel játszott.Teljes névsort nem tudom,de azt igen,hogy a néhai Marjai Bertivel is.A fiai örökölték apjuk tehetségét és Imre nagy örömére együtt is játszottak.
Forrás: Szentpéteri Andrea Facebook
A ifjabb Mészáros Imrére a Partium Rádió adásaiban figyeltem fel.De egyszer eltűnt a rádióból,majd Németországban feltűnt mint zenész.Később az öccsét is elvitte magához. Sok munkával sikerült az első sikereket elérni.Id. Mészáros Imre joggal lehetett büszke a fiaira,mert elindította a világhírnév felé őket.
 Forrás : Szentpéteri Andrea Facebook

Id. Mészáros Imrével, az 2013-as Hegyközi Napokon találkoztam.Csak néhány percig tudtunk beszélgetni.Nagy tömegben még egyszer láttam Imrét.Többet nem.Miért?Mert keveset járok Csatárba.Néhány rokon kivételével,nincs kihez menni.

Szerdán délután 3 óra előtt tudtam meg a temetés idejét.Siettem a nagy állomáshoz, a 4 órás buszhoz virág nélkül.Azt mondták a buszon,van Csatárban virágárus,akinél még kaphatok virágot.Nem kaptam,mert sorban álltak a csatáriak,egy darab fölösleges virág száll sem volt.Elindultam a temető felé.Nagy hőség volt,de a csatáriakat nem zavarta.Egykori osztálytársai ott voltak,akik eltudtak jönni a temetésre.Megható volt, a nagy tömeg és és a megszámlálhatatlan virág.Még betegen is eljöttek.Ez is azt mutatja,milyen népszerű volt Imre Csatárban.A gyászoló család érezhette,hogy sokan szerették Imrét,mert részvétüket fejezték ki a hosszú sor ellenére is. Számomra megmarad a mosolygó arcú id. Mészáros Imre , aki csak 57 éves volt.A feltámadás reményében búcsúzom Imrétől.
Id. Mészáros Imre sírja,virággal befedve ...

A fenti megemlékezés virág helyett id. Mészáros Imrének szól....Zsoltárok 90-ik fejezetében olvashatjuk,mely vonatkozik Imrére és ránk is : 

  3. Te visszatéríted a halandót a porba, és ezt mondod: Térjetek vissza embernek fiai!
  4. Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap, a mely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.
  5. Elragadod őket; olyanokká lesznek, mint az álom; mint a fű, a mely reggel sarjad;
  6. Reggel virágzik és sarjad, és estvére elhervad és megszárad. 
10. A mi esztendeinknek napjai hetven esztendő, vagy ha feljebb, nyolczvan esztendő, és nagyobb részök nyomorúság és fáradság, a mely gyorsan tovatünik, mintha repülnénk.  
12. Taníts minket úgy számlálni napjainkat, hogy bölcs szívhez jussunk. 
14. Jó reggel elégíts meg minket a te kegyelmeddel, hogy örvendezzünk és vígadjunk minden mi időnkben.
  15. Vidámíts meg minket a mi nyomorúságunk napjaihoz képest, az esztendőkhöz képest, a melyekben gonoszt láttunk.
  16. Láttassék meg a te műved a te szolgáidon, és a te dicsőséged azoknak fiain.
  17. És legyen az Úrnak, a mi Istenünknek jó kedve mi rajtunk, és a mi kezünknek munkáját tedd állandóvá nékünk, és a mi kezünknek munkáját tedd állandóvá!  
Forrás : biblia.hu

A kegyetlen halál lecsapott a csatári Mészáros családra.Az Isten adjon erőt nekik és vigasztalást ezekben a nehéz napokban.

Németi Károly,egykori osztálytárs 

Nézzük és hallgassuk id. Mészáros Imrét.2012-ben énekelt egy nótacsokrot.Nóták : Ahogy én szeretlek, Megszólalt a bolond szívem, Gyöngyvirágos kiskertedben


Nyugodj békében Imre '
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése