2014. június 17., kedd

Tévé nézésből meg lehet élni?

 
Hegedüsék háza , első ház jobboldalon - Forrás : facebook.com/ google.hu

Tévé nézésből meg lehet élni? - kérdezte nagyanyám mikor hazaértem.
Nem - válaszoltam meglepődve,mert nem értettem mit akar mondani.
Mások dolgoznak,te meg a tévét nézet.Micsoda dolog ' - mondta nagyanyám , a hangját egy kissé felemelve.
Mama , én csak Walt Disney-t és a Tenkes kapitányát néztem meg Hegedüs bácsiék ...- mondtam egy kissé sértődve.

Ez a beszélgetés az 1960-as években volt,talán 1965 vagy 66 körül lehetett.Akkor ha jól tudom , talán 4-5 fekete-fehér tévé lehetett Hegyközcsatárban.Az egyik tévé ,a Hegedüs családé volt,akik a fenti kép szerint a jobboldali házban laktak.Sajnos nekünk nem volt tévénk és ezért kénytelen voltam elmenni Hegedüsék tévét nézni.Kiváltságos helyzetben voltam,mert Hegedüs bácsiék bármikor mehettem tévét nézni. Este voltam nehéz helyzetben,mert nagyapám amikor értem jött,menni kellett.

Nagyon nehéz elmondani azt az örömet,melyet a tévé okozott számomra.Milyen tévét néztünk?Ha jól emlékszem TEM 1 szovjet fekete-fehér tévét.Hegedüs bácsi Bukarestbe ment a tévéért,mert nehzen lehetett tévét venni. Hogyan nézett ki? Sajnos nem találtam fotót a TEM tévéről,csak illusztrálás végett nézzen meg egy hasonlót.
Eladó régi fekte - fehér szovjet TV. Működőképe á 
Illusztráció

Nagyszerű nagyszüleim voltak,mert nem dolgoztattak a kertben,hanem hagytak menni tévét nézni vagy játszani a barátaimmal.Nézhettem Hegedüsék a Walt Disney rajzfilmeket,Gyalog kakukk rajzfilm sorozatot,Frédi és Bénit,Tenkes kapitányát vagy más sorozatokat.Hegedüs bácsiék soha nem mondták hogy nem nézhetem a tévét,mert tudták megbízható vagyok és csak tévét nézek.

Nagy élmény volt nézni az 1966-os angliai világbajnokság néhány meccsét.Két meccsre emlékszek vissza.Az egyik magyar - brazil meccs volt,melyen a magyarok 3:1-re nyertek meg.Hegedüs bácsiék két szobája megtelt nézőkkel.Mi,gyermekek a földön vagy ahol kaptunk helyet néztük a meccset.A mai napig nem tudom elfelejteni sem a meccset,sem azt az örömet,melyet a magyar válogatott okozott.Akkor hallottam az Aranycsapatról , Puskás Öcsiről, Kocsisról vagy a napokban elhunyt Grosicsról.Milyen jó volt akkor magyarnak lenni.Sajnos a magyar válogatott összekerült a szovjetekkel,amely azt jelentette,hogy nincs tovább.Láttam a döntőt is,melyet az angolok nyertek. Nagy kiváltság volt nézni Eusebio játékát.A mai napig hálás vagyok a Hegedüs családnak, mert náluk sokszor nézhettem a tévét.Emléküket megőrzöm,mert megérdemlik.

Tévé nézésből meg lehet élni?Nem.Szeretném megjegyezni,hogy csak néhány évig mentem Hegedüsék tévét nézni,mert nagybátyáim egy használt Cosmos szovjet fekete-fehér tévét vettek a nagyszüleimnek ajándékba,mely azt jelentette,hogy tovább már nem mentem máshoz tévét nézni ...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése