2017. április 2., vasárnap

Gondolatok Szentimre és Vajda között

Sürgős utam volt Szentimre és Vajda között. Az egyik ismerősöm vitt Szentimrére. Nem sok időm volt szétnézni Hegyközszentimrén. Meg lehet állapítani, ha nem is látványosan, de fejlődik. Sajnos nem kóstoltam a híres borukat. Remélem legközelebb sikerülni fog.

Indulunk Vajda felé. Szentimrét elhagyva rátérünk a vajdai útra. Elhagyjuk a szentimrei tót. Örömmel látjuk, hogy levan aszfaltozva az út. Felfelé haladunk. Balra tekintve látható a Hegyköz. Csodálatos kép bontakozik előtünk. Nem hiába mondta az egyik szentimrei rokonom, hogy egyik legszebb táj a miénk. Lehet elfogultság miatt írom e szavakat. Sajnos nincs nálam fényképezőgép, a mobilom lemerült. Nem tudtam megörökíteni ezt csodálatosan szép pillanatot. Az ismerősöm sem tudott segíteni, mert a mobilján nem volt hely, még egy fotóra sem.

Kb. egy percig tudtam gyönyörködni a Hegyköz szépségeibe. Feltevődött egy kérdés bennem : Mi volna ha a Hegyközt megmutatnánk a világnak? Mi volna ha Hegyköz összefogna? De sok idő nincs, mert indulunk Vajda felé. Nehezen tudom elképzelni, hogy a Hegyköz összefogna. Azért írok feltételes módban. Zárt közösségek nehezen mutatják meg magukat a világnak. Pedig volna mit. Nem csak a táj szépségeire gondolok,  hanem a lehetőségekre. Vannak akik kihasználták a lehetőségeiket.

Vajdát elhagyva Félegyháza felé vesszük az utunkat. Megfogalmazott bennem óhaj :visszatérek, hogy megörökítsem a Hegyköz szépségeit, melyet ma láttam. Közzé teszem a fotókat, a videókat, hogy lássák azok is, akiket messze sodort az élet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése