2017. április 9., vasárnap

Iskola másképp a szentjánosi tanintézetben

 

"A biharszentjánosi oktatási intézményekben 2017. március 27-31 között nem a megszokott órarend szerint folyt az oktatás. Az Iskola másként hét keretében, mint mindig, érdekes, kötetlen tevékenységeket szerveztünk a Lónyay Tivadar Általános Iskola óvodásai "- írja Zsidó Piroska a Bihari Naplóban.


"Ugyanakkor igyekeztünk változatos programot kínálni, hogy minél több területen próbálhassák ki magukat és gazdagodhassanak ismeretekben. Mivel ilyenkor a tevékenységek nem kapcsolódnak szigorúan egy-egy tantárgyhoz, azok a diákok is sikerélményhez juthatnak, akik a hagyományos tanulási keretek között háttérbe szorulnak. A korábbi évek tapasztalatait is figyelembe véve idén olyan programokat szerveztünk, melyekkel igyekeztünk kielégíteni óvodától VIII. osztályig a tanulók sokféle igényét. Az érzelmi és társas intelligencia fejlesztése, a személyiség- és csapatfejlesztés, az egészségügyi, környezeti és szociális nevelés ugyanúgy helyet kapott céljaink között, mint a mozgásfejlesztés, a szem-kéz koordináció fejlesztése, a tájékozódási készség, az alkalmazkodás vagy az empátia fejlesztése. Mindezek a hangzatos célok azonban ezúttal szórakoztató tevékenységek álcájába bújtak: kézműves foglalkozásokon, kirándulásokon, vetélkedőkön, meghívottak bemutatóin, különféle helyszínekre való látogatásokon valósultak meg, anélkül, hogy a megszokott iskolai napok fárasztó tanulás-élménye társult volna hozzájuk.  

A restaurátor
Megtudtuk, milyen egy mentőautó felszereltsége, kipróbáltuk, hogyan dolgozik egy restaurátor, milyen volt a gladiátorok élete, hogyan kell lovagolni vagy nyíllal lőni, látogattunk múzeumot, és részt vettünk kvízversenyen és vetélkedőn. Játszottunk csapatépítő játékokat, személyiségteszteket töltöttünk ki, és több vetélkedőt is szerveztünk, melyeken sorra kiderült, mennyit tudunk élőhelyünkről és szülőfalunkról.
Egyeseknek a nagyváradi várban lebonyolított fotózkodás jelentett élményt, másoknak a mese vagy filmnézés és az azt követő kvízjáték. Voltak, akik kreativitásukat fejlesztették újrahasznosítható anyagokból történő ruhatervezéssel és készítéssel, önbizalmukat erősítették azáltal, hogy az elkészült ruha-kreációkat magukra öltötték és bemutatták egymásnak. Elmaradhatatlan természetesen a tanulók egyik kedvence, a sportnap, melynek keretében különféle csapatjátékokon, sportvetélkedőkön vehetnek részt.
Az apróbbak számára a mese és játék volt mindennek az alapja, de pedagógusaink jó érzékkel vegyítették a tevékenységekben a gyakorlatiasságot és a szellemi kihívást, hogy tanulóink végül igazi győzteseknek érezhessék magukat, az Egy perc és nyersz vetélkedő játékosaiként, nyelvi játékok tudós résztvevőiként, bábszínészekként, ügyességi próbák legkisebb királyfihoz méltó megpróbáltatásaikban. Némelyek szalonnasütést szerveztek, mások csapatépítő játékokat: ki-ki maga módján igyekezett az osztályközösséget egymásra figyeléssel erősíteni.
A nyolcadikos tanulók részt vehettek a borsi Tamási Áron Iskola Nyitott Kapuk pályaorientációs rendezvényén.
 
 Mi, pedagógusok egyaránt láttuk a tanulók lelkesedését, és azt is, hogy bizony egy-egy új gyakorlati kihívás ugyanúgy szorongással töltheti el a gyermekeket, mint a tanórán való megfelelés kényszere."
Forrás : Bihari Napló/pressdisplay.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése