2014. augusztus 27., szerda

Eötvös bohóc : Van mááásik ' ' '

Gyermekkorom egyik legnagyobb élménye volt az Eötvös zenebohóc.A Budapesti Nagycirkusz Nagyváradon a vár mellett lépett fel.A történet az 1960-as évek első felében történt.Édesanyám elvitt a cirkuszba.Nagy volt az örömöm amikor megláttam a cirkuszt.Leültünk a székre és izgatottan vártam az előadást.Megjelent a színpadon Eötvös bohóc.Hatalmas tapsot kapott.Meghajolt és elkezdett trombitálni.A porondmester elvette a trombitát a bohóctól.Ki akarta vinni, de Eötvös bohóc a zakója alól elővett egy másik kisebb hangszert és ezt kiabálta a porondmesternek : Van mááásik ''' Na látod ' Ez a jelenet többször lejátszódott és óriási sikert aratott a nézők soraiban.

Mi történt velem az előadás közben? Olyan jó ízűen nevettem,hogy a mellettünk üllők nem tudták, hogy Eötvös bohócot vagy engem nézzenek.Egy életre megkedveltem a bohócokat.Eötvös zenebohóc lett az egyik kedvencem.Gondolom sok hegyközi akiknek kiváltságuk volt látni Eötvös bohócot,akit Eötvös Gábornak hívtak , nem felejtik el.Sajnos 2002-től már nem tudja szórakoztatni a közönséget, de az emléke fennmarad és néhány videó.Köszönettel tartozom Eötvös zenebohócnak,mert mint felnőtt láthattam ismét Nagyváradon a cirkuszban.Milyen jó hogy ez a jelenet megnézhető videón '



 Ki volt Eötvös Gábor ? Magyar artista, zenebohóc.
  
Eötvös Gábor.Forrás : eotvoscirkusz.com
Eötvös Gábor (1921. június 28. – 2002. január 12.) magyar artista, zenebohóc.
 
Eötvös Gábor emléktáblája egykori lakhelyén, a Damjanich utca 27. szám alatt

Van máásik

Leghíresebb mutatványában visszatérő kifejezés volt: „Van mááásik!!!”
A mutatványban a kisember szerepét mutatja be (amiben testi adottságai is segítik, hiszen kis növésű), akit a sokkal nagyobb emberek mindig megakadályoznak, hogy eljátsszon egy dallamot, amitől a szív életre kel, de kitartással és szorgalommal mindig a kisember győz, mert mindig van má-ásik.
A szám 20-25 nyelven aratott sikert, négy kontinensen.
1964-ben egy svájci fellépés alkalmával Chaplin a cirkuszi öltözőjében családja kíséretében egy csokor szalmavirággal gratulált.
Tetszel nekem, mert önmagadat adod, és a lényegről beszélsz. Gratulálok! Nem használsz parókát, meg nagy cipőket, és nem is vagy agyonfestve. Én is egész életemben azon igyekeztem, hogy minden figurában önmagamat adjam. Benned mintha magamat látnám. Csak így tovább, fiú!
– Charles Chaplin
 Teljes cikk : hu.wikipedia.org

EÖTVÖS BOHÓC PORTRÉ
Eötvös bohóc portré.Forrás : galeriasavaria.hu
 Az Eötvös cirkuszról olvashat a eotvoscirkusz.com-n.

Ezzel a produkcióval a Vatikánban is felléptek 1979-ben és személyesen II. János Pál Pápa gratulált nekik.

1997-ben gyermekeivel megalapította a Fantázia Cirkuszt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése