2014. augusztus 17., vasárnap

Miért nem lettem sakk bajnok ?

 
Forrás : hu.wikipedia.org 

Évenként megrendezték a csatári iskolában a sakk bajnokságot.1970 ősszén is ez történt.A sakk jó karban tartja az elmét.Csatári iskolában elég jó sakkozók voltak.Dallos Lóránd tanár úr volt az egyik szervezője a sakk bajnokságban.

Miért nem lettem sakkbajnok? Két oka volt.Az egyik : többen voltak jobbak mint én.Sajnos sok türelmem nem volt a sakkhoz.A másik ok : a sakkbajnokság elődöntője olyan időben volt amikor közeledett az aradi UTA - Feyeenord Rotterdam BEK meccs . Már csak néhány perc volt hátra a kezdésig.Mit tettem? Lépésemmel sakk-matt helyzetbe kerültem.Gyorsan szaladtam haza,mert kezdődött a meccs.A sakk bajnokságot Bayer tanár úr fia nyerte, aki jól szerepelt az iskolák bajnokságában.

Mi történt az UTA - Feyeenord meccsen? "Nemzetközi porondon első nagy sikerét a csapat az 1970-71-es BEK sorozatban érte el, ahol az első fordulóban idegenben lőtt góllal búcsúztatta a sorozat címvédőjét, a holland Feyenoord Rotterdam csapatát." Forrás : hu.wikipedia.org 

Az olvasót arra biztatom,ha teheti sakkozzon,mert hasznára válik.A sakkról több információt olvashat a hu.wikipedia.org-n.Visszatérve a meccsre nézzen meg egy korabeli fotót az UTA focistáiról és nézzen meg egy rövid videót.Megjegyzem,hogy sajnos a fociban sem értem el nagy sikereket ...
Gheorghe Gornea - Gabor Biro, Iosif Lereter, Eugen Pojoni, Ladislau Brosovszky- Flavius Domide, Mircea Petescu, Dumitru Calinin- Mircea Axente, Otto Dembrovschi, Florian Dumitrescu, Viorel Sima.Forrás : cupadelegenda.gsp.ro 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése