2016. december 18., vasárnap

Turizmus: a Facebook a fő információforrás - A Bihari Hegyközön mi a helyzet ?

 "A városi környezetben élő, 34 évnél fiatalabb internetezők 45 százaléka a barátai Facebookoldalán közölt képek és benyomások alapján választja ki, hova menjen kirándulni – derül ki egy internetes turisztikai iroda elemzéséből. Az AGERPRES hírügynökséghez eljuttatott elemzés arra is rámutat, hogy leginkább a városon élő, női felhasználókat befolyásolja a közösségi oldalon közzétett tartalom az úti célok kiválasztásában. A női aktív felhasználók 60%-a veszi figyelembe a közösségi hálón a barátai által írt véleményeket és fényképeket, ha nyaralást tervez." - olvashatjuk a Bihari Naplóban.

A Bihari Hegyközön mi a helyzet? - tettem fel a kérdést. Szülőföldem szerintem nagyon szép.Ez szubjektív vélemény,de ha több videót és fotót láthatnának a Bihari Hegyközről,akkor lehet nagyobb lenne az érdeklődés.A másik kérdés : Milyen programokkal lehetne szórakoztatni a turistákat?Szerintem ha összefognának és népszerűsítenék a Bihari Hegyközt,sok turista jönne hozzánk,mely jó bevétel lenne. Lényeges az is ,hogy Nagyváradtól közel van.Jelent meg könyv is a falusi turizmussal kapcsolatban.Hogyan lehetne megszervezni,hogy a turista a Bihari Hegyközben lenne elszállásolva?Helybeli gazdák termékeit fogyasztanák, ha meg lenne szervezve.Sok helyen ezt csinálják.Megmozgatta a fantáziámat,mert szeretném,ha a szülőföldemet sokan megismernék a világon.Remélem tesznek valamit azok az illetékesek,akik kezében van a döntés és a szervezés.Nem is beszélve arról,hogy több nyelven lenne a népszerűsítés.Bízom,nem "délibáb" lesz a Bihari Hegyköz népszerűsítése. Milyen jó dolog volna,ha azt láthatnám,hogy a Bihari Hegyköz belépne a nemzetközi turizmus vérkeringésébe '

"A városi környezetben élő, 34 évnél fiatalabb internetezők 45 százaléka a barátai Facebookoldalán közölt képek és benyomások alapján választja ki, hova menjen kirándulni – derül ki egy internetes turisztikai iroda elemzéséből. Az AGERPRES hírügynökséghez eljuttatott elemzés arra is rámutat, hogy leginkább a városon élő, női felhasználókat befolyásolja a közösségi oldalon közzétett tartalom az úti célok kiválasztásában. A női aktív felhasználók 60%-a veszi figyelembe a közösségi hálón a barátai által írt véleményeket és fényképeket, ha nyaralást tervez. A hölgyek leginkább a romantikus úti célokat kedvelik, mint Párizs, Prága, illetve a naposabb Barcelonát, Rómát, vagy a görög szigeteket.
A nők számára az Eiffeltoronyról, Róma szűk utcáiról vagy a Földközi-tenger homokos partjairól készített képek a legmeggyőzőbbek - állítja a turisztikai iroda. Az átlagon felüli keresettel rendelkező, aktív városi férfiak közül 30 százalék érdeklődik a Facebookon a kirándulási témák iránt. A 25 és 34 év közötti felhasználók hajlamosak leginkább arra, hogy figyelembe vegyék ismerőseik véleményét. A férfiak leginkább az Alpok síparadicsomait részesítik előnyben, ha kirándulást keresnek a közösségi hálón.

Változó tendenciák
– Az új úti célok kiválasztásában az évek során megváltoztak a tendenciák. Kezdenek eltűnni a „klasszikus” turisták, akik bemennek az utazási irodákhoz és megnézik a katalógusokat, helyettük egy új turista generáció jelent meg, akik a közösségi hálón keresztül jutnak információkhoz. Gyakran küldenek az emberek Facebook-ról lementett képeket és megkérnek, hogy küldjünk részletes információkat az adott helyről – mondta Remus Vişan, az internetes utazási iroda igazgatója.
A cég képviselői szerint ez a tendencia erősödni fog a továbbiakban, tekintettel arra, hogy egyre több felhasználója van a közösségi oldalnak, és nagyon könnyen kiválaszthatják az emberek az érdeklődési körüknek megfelelő csoportokat."
Forrás : Bihari Napló/pressdisplay.com